VI GIR
GODE SAKER
EN STEMME
Siden vi startet Brunch i 2016, har vi hatt som mål å bruke 1/3 av arbeidstiden vår på veldedige organisasjoner, ikke-kommersielle virksomheter og saker vi bryr oss om.
Det har gitt oss god erfaring med hvordan man får gjennomslag, utnytter ressursene og oppnår resultater, selv med mindre budsjetter. Trenger du å bli hørt?
KUNDER




















ARBEIDSMETODEN
VARIERER
I Brunch bruker vi kreativitet til å skape endring og engasjement, og vi vil få til store ting på små budsjetter. Derfor jobber vi ofte litt utradisjonelt. Vi er fans av alt fra omstendige, workshopdrevne prosesser til kreative spurter hvor et konsept løses i løpet av en dag.
Akkurat hvordan vi vil jobbe med deg finner vi ut av når vi blir kjent. Vi garanterer ihverfall lave skuldre og åpne, ærlige prosesser.
VIKTIGE Å TENKE PÅ
FOR ORGANISASJONER
Noen tips til hvordan få gjennomslag
med mindre mediebudsjett:
1. Mobiliser interne ressurser:
Sørg for at lokallag, medlemmer og andre som heier på saken vet nøyaktig hva som skal deles og når. Inkluder dem gjerne tidlig i prosessen slik at de får eierskap til kampanjen.
2. Vær tydelig på hva du vil at folk skal gjøre:
Det er fort gjort å tenke at vi kun skal «informere», og dermed glemme call to action.
3. Tørr å tenke kommers:
Selv om budskapet ditt ikke er kommersielt, konkurrerer vi fortsatt med alle som er det. Sørg for at budskapet er enkelt, tydelig og skiller seg ut. Pass på at kampanjemateriellet spiller på kanalenes premisser og at det ikke er tvil om hvem avsender er.
Lyst på litt mer inspirasjon? I fjor fikk vi holde kampanjekurs på stortinget for over 40 organisasjoner, og det kan vi jo gjerne holde igjen. Send oss en mail, så finner vi utav det!
Se hvordan kreative sprell bidro (litt) til SVs beste valgresultat på 20 år.