AV-OG-TIL

SKÅR I
BÅTGLEDEN

Strategi - Kampanjeuttrykk - Film

I «Klar for sjøen»-samarbeidet går Røde Kors, KNBF, Politiet, Redningsselskapet, Friluftsrådene, Kystvakten, Sjøfartsdirektoratet, Oslofjordens Båteierunion og Norboat sammen om å gjøre båtlivet tryggere.  

«Klar for sjøen» lanserer hvert år en kampanje med fokus på alkovett til sjøs. Nå har aktørene sjøsatt en ny kampanje som fremsnakke de sikkerhetsorienterte og erfarne båtfolka.

Årets film tar utgangspunkt i hvor mye kjærlighet og krefter båtfolk legger ned i båten sin, og minner folk på hvor lite som skal til for å få sesongen ødelagt. Med hjelp fra en karismatisk gjeng båteiere, heftige båter og utstrakt bruk av slow motion får vi frem et viktig budskap som båtfolket kan kjenne seg igjen i og dra litt på smilebåndet av.

- Vi vet at forberedelsene til sesongen er hellige for båtfolket, og tenker at det er et strategisk godt tidspunkt for å få folk til å tenke rundt problemstillingen. I tillegg er nok mange mer bekymret for å ødelegge båten sin enn de er for alvorlige ulykker. Ved å kombinere disse to innsiktene har vi fått en film som virker å treffe hos målgruppen, og som forhåpentligvis kan fremme godt alkovett i flere år fremover, sier Eli Marie Stavlund fra Av-og-til. 

Produsert av : Moxey
Kredits: