Ti ting vi er stolte av fra 2023.

Fjoråret er bak oss. Mye er sagt og skrevet om hvor skeis det året var. Både i verden, økonomien og for den lille bobla “norsk reklamebransje”. Men vi klarte oss, vi! Vi har også samlet en ikke så rent lite snikskrytete liste med ting vi er stolte av å ha fått til i året som var :)

1) Mills-filmen vår toppet reklamebørsen.

Reklamefilmen vi laget sammen med Babusjka, regissør Thomas Anker og Ohlogy vant Reklamebørsen for september. Og slo blant annet favoritten Lotto, med god margin. Reklamebørsen måles hver måned og handler om hvor godt folk der ute liker reklamen.

2) Vi laget folkefest med Red Bull i Torshovdalen

Rundt 20.000 trosset regnet og møtte opp i Torshovdalen for å få med seg Red Bull Olabilløp 2023, i august. 1000 smilometer i timen!

3) Frokostseminar med Vinmonopolet & SV

Vi prøvde oss på noe nytt; nemlig å holde to frokostseminarer. Første ut var Simen, som sammen med Vinmonopolet snakket om hvordan vi har jobbet med å bruke historiefortelling og kreativitet for å gjøre “kjedelige” e-læringer mer engasjerende. Deretter inviterte Bård og SV til seminar om samarbeidet rundt lokalvalgkampen 2023.

04) SVs beste lokalvalg på 20 år

Vi bisto nok en gang SV med valgkampen og stikkord denne gangen var: tulletatoveringer, svette politikere, venstrevridde julehefter, amatørillustrasjon og produksjon av 80 filmer på en helg.

5) Firedagers arbeidsuke

Brunch gikk over til fire dagers arbeidsuke. Vi slapp å permitere noen og fikk i stedet én dag ekstra til å hente overskudd på. Win, win, win!

Les Markus sine tanker om saken på NRK.no.

6) Vi hjalp Fremtind med rekruttering

Vi fikk forsikringsselskapet Fremtind på kundelisten og første kampanjen ut ble brukt til å rekruttere glupe folk til morgensdagens forsikringsselskap.

7) Satte fokus på forfulgte artister i Iran

Samtidig som fjorårets Øya-festival tok i mot tusner av glade og frie fans, laget vi en alternativ festival utenfor gjerdet - for å sette fokus på fengslede og forfulgte artister i Iran.

Scroll igjennom NRKs fine sak om prosjektet her:
https://www.nrk.no/kultur/onskefestivalen-1.16513925

iranianfreedomfestival.no

08) Samlet inn penger til Redd Barna

Oppdateringene fra Gaza gjør oss alle fortvilte og maktesløse. Israels svar på terrorangrepet 7. oktober mangler sidestykke når det kommer til sivile tap og i løpet av den første måneden ble et barn drept hvert tiende minutt. I tillegg pågår en informasjonskrig. Noen omtaler det som verdens vanskeligste konflikt. Men uansett hvordan man ser på det, burde én ting være enkelt. Man dreper ikke barn. Ikke hvert tiende minutt. Ikke hver time. ALDRI.

I løpet av 36 intense timer laget vi idéen, nettsiden og sosiale medie-kampanjen HvertTiendeMinutt.no der man kunne donere penger til Redd Barna, signere det internasjonale oppropet for våpenhvile og laste ned delebilder.

Andre som bidro var prosjektleder Tonje Skjervold, designbyrået Bielke&Yang og teknologiselskapet Blank.

9) Film for havet

Sammen med Nordic Ocean Watch, produksjonsselskapet Push og Kjetil C. Astrup - en av verdens dyktigste undervannsfotografer, laget vi kortdokumentar om den magiske verden under havoverflaten. Og ikke minst om hvordan vi kan ta bedre vare på havet.

Foto: Anna Torst Saatvedt

Foto: Mariholtet sportsstue

10) Også mye moro da

Håper vi sees i 2024 :) :) :)

Previous
Previous

Brunch fyller 8 år!

Next
Next

Brunch & Mills topper Reklamebørsen