Sjakkforbundet
HVORDAN REKRUTTERE FLERE MEDLEMMER TIL SJAKKFORBUNDET?
SoMe - PR - Design - Foto
Vi sneik oss inn på VM-sendingene hos VG & NRK. Sjakk er blitt en egen form for tv-underholdning de siste årene. Gjennom flere timer lange sendinger følger halve Norge med på pila, får trekk forklart av ymse eksperter og sender inn ulike «Heia Magnus»-budskap via en hashtag. Så, da Magnus Carlsen skulle forsvare VM-tittelen i november, gikk vi på lufta med en kampanje hadde som mål å hjelpe studioene å fylle litt dødtid.
Hvordan? Ved å gi den klassiske «meld deg inn og vinn»-formelen en ny twist. Til hvert parti gjennom VM-kampen slapp vi nemlig en «meld-deg-inn-premie» i sosiale medier. Premiene var rare, fjollete og (på en eller annen måte) sjakk-relaterte.
Alle premiene ble publisert til #NRKSJAKK og #VGSJAKK, og jaggu fikk et par av premiene sneket til seg litt skjermtid