Vinmonopolet

Mysteriet om den klimasmarte emballasjen…

Hos Vinmonopolet er klimasmart emballasje en stor satsning. Men hvordan kan vi sørge for at 3000 ansatte er oppdaterte på hvilke emballasjetyper som er best, i møte med kunder?

E-læring Animasjon Illustrasjon Spill

Premisset: Ni snodige typer skal på hagefest hos lokal milliardær og nyfrelst miljøforkjemper - Selmer Smådalen. På vei til hagefesten får de beskjed om at gjester må ha drikke på klimasmart emballasje, ellers slipper de ikke inn. De stopper derfor på nærmeste pol for å handle.

Hvem grønnvasker? Hvem kan sakene sine? Hvem dør?

Neida, men jobben din som kursdeltaker er å finne frem til fasiten og rangere de ni ulike karakterene/emballasjetypene etter hvem som er mest klimasmart, og dermed også har størst sjanse for å slippe inn.

Historien om hvordan Selmers miljøengasjement startet.

“Mysteriet om den klimasmarte emballasjen” er et interaktivt opplæringsprogram for Vinmonopolet, der vi bruker både historiefortelling og “gameification” for å lære opp ansatte i ulike emballasjetyper.

Programmet var utformet som en detektiv-thriller i seks deler og episodene ble sluppet ukesvis. Etter å ha klikket seg gjennom én episode, åpnet det opp et mobilspill der du kunne testet kunnskapen din og vinne premier.

For noen av oppgavene måtte du, som en ekte detektiv, finne frem til nyhetsartikler, podcaster og til og med besøke ditt nærmeste Vinmonpol.

Trenger du hjelp med employer branding?

Ta kontakt ➞

Previous
Previous

Mills Kaviar: Alene om smaken 2.0

Next
Next

Safemuse: Iranian Freedom Festival