Sjakkforbundet

Hvordan rekruttere flere medlemmer til Sjakkforbundet?

Vi sneik oss inn på VM-sendingene hos VG & NRK. Sjakk er blitt en egen form for tv-underholdning de siste årene. Gjennom flere timer lange sendinger følger halve Norge med på pila, får trekk forklart av ymse eksperter og sender inn ulike «Heia Magnus»-budskap via en hashtag. Så, da Magnus Carlsen skulle forsvare VM-tittelen i november, gikk vi på lufta med en kampanje hadde som mål å hjelpe studioene å fylle litt dødtid.

 

Sosiale Medier

Foto

Design

PR

 

Hvordan? Ved å gi den klassiske «meld deg inn og vinn»-formelen en ny twist. Til hvert parti gjennom VM-kampen slapp vi nemlig en «meld-deg-inn-premie» i sosiale medier. Premiene var rare, fjollete og (på en eller annen måte) sjakk-relaterte.

Alle premiene ble publisert til #NRKSJAKK og #VGSJAKK, og jaggu fikk et par av premiene sneket til seg litt skjermtid

Resultat

Magnus vant VM, kampanjen nådde ut til over 130 000 sjakkinteresserte og annonsene ble vis over 250 000 ganger.

Har du et spennende prosjekt?

Ta kontakt ➞

Previous
Previous

Stabbur-Makrell: Hele Norge på boksen

Next
Next

Red Bull: Verdensmester i Fortnite