Norge rundt på boks del 2

I fjor fikk vi i oppdrag av Stabbur-Makrell å se på hvordan vi kunne gjøre forpakningen til det ikoniske produktet mer engasjerende. Løsningen ble 60 nye design som hyller de små særegenhetene til makrell-elskere over hele landet. Fra Sindige Sørlendinger til Naturstridige Nordlendinger, Bråkete Bergensere i vest og Superoptimistiske Sarpinger i øst.

Det var et veldig gøy prosjekt hvor vi jobbet med Sindre Goksøyr /ByHands på illustrasjon og der vi fikk brynet tekstforfatterhjernene våre på å komme opp med sanne bokstavrim fra hele kongeriket.

Derfor var det ekstra gøy at folk også lot seg engasjere, og at de 8 millioner(!) boksene ble revet ut av hylla.

Salget på Stabbur-Makrell gikk opp 5% i Kiwi og hele 16% i Coop Extra (Kilde: AC Nielsen).

Med såpass gode resultater var det klart at vi gjøre mer. Så i disse dager ruller nye bokser, med nye steder og illustrasjoner av Sindre ut i butikk. Om du vil ha en må du raska på. Det finnes kun 8 millioner av dem. 

Flere resultater for dem som er interessert i sånt:

  • 1 631 279 unike brukere nådd gjennom 6 939 813 visninger

  • 71% reach i målgruppen

  • Kostnad på kun 53 CPM takket være solid organisk spredning

Brunch_web_case_Makrell_runde_2_6_tekst1260px.jpg
simen braathen