2 frem og 1 tilbake

BRUNCH_nye fjes.jpg

Et reisebrev fra Norges ærligste reklamebyrå.

Hei, bloggen. Nå har vi drevet vår egen bedrift i 2.5 år og da er det på tide med et nytt, åpenhjertig reisebrev fra dine venner i BRUNCH.

For ting går jo opp og ned når man er kaptein i egen båt. Noen ganger skal det ikke mer enn en liten epost til før man går fra å føle seg som Leonardo på tuppen av baugen, til å føle seg som Leo da han blir forlatt ute i ishavet av hun rike mæba. Men vi koster på. For som en ansiktstatovert tenåringsrapper på Soundcloud, har heller ikke vi noen plan b.

 Les deg opp på tidligere reisebrev:
Her var vi 7 måneder gamle. 
Og her hadde vi holdt på i 1.5 år.

 

Først litt kjipt.

Observante følgere har nok lagt merke til at det mangler én fra bildet øverst. Det er fordi vår kompis og medgründer Andreas sluttet i BRUNCH like før sommeren. Da vi gikk inn i BRUNCH som likeverdige partnerene i 2016, hadde vi som mål å jobbe på tvers av reklame og underholdning. Noe vi også har gjort med for eksempel #HjelpHaraldHjem for Senkveld/TV2 og minidokumentaren med Mona Berntsen.

2017 ble et fint år for BRUNCH. Vi mer enn tredoblet omsetningen fra første året på grunn av store reklameoppdrag for kunder som Stabburet Leverpostei, Grandiosa og TORO. Men det betød også at det ble færre av den type jobber som Andreas er best på. Vi gjorde mange omstruktureringer der Andreas var både tekstforfatter, konsulent, influenser-ansvarlig, produsent, regissør og strateg. Roller han fylte ypperlig, men vi alle, inkludert Andreas, visste at det ikke var den beste måten å utnytte hans potensiale på. Samtidig som det ikke var økonomisk bærekraftig for sjappa. Så, noen måneder før ferien ble vi enige om dette var beste løsning.

Andreas, Markus og Simen har vært kompiser fra lenge før vi startet BRUNCH, og vi kommer også til å forbli det lenge etter at robotene har gjort oss alle arbeidsledige. Men nå er vi altså ikke kollegaer mer og det er kjipt. Dog vil både Andreas’ sjel (og hårene fra den jævla bikkja hans) forbli en del av vårt inventar for alltid.

 Et bilde fra vår første strategisamling.

Et bilde fra vår første strategisamling.

 Og et til.

Og et til.

 Her er et tilfeldig bilde av Andreas som plukker hundemøkk.

Her er et tilfeldig bilde av Andreas som plukker hundemøkk.

 

Så noe veldig bra…

Vi har fått 2 nye kollegaer (les enda mer om dem her). Bård Rostrup Gabrielsen kunne fått jobb hvor enn han ville og det viste seg at han ville til BRUNCH. Det er vi stolte og glade for. Bård hanket også inn ny kunde i sin andre uke på jobb. Den er grei.

Endelig har vi også fått på plass grafisk designer. Sissel er utdannet i Southampton og kommer sist i fra Breakfast (hehehehehe breakfast < brunch hehehehe). Sissel har jobbet med kunder som komplett.no, Sparebank 1 og Slottsfjellfestivalen og får ideene våre til å se smashing ut. Med Sissel er vi også bare én i fra å være et helt likestilt byrå. Vi trenger en konsulent så si i fra om du vil bytte jobb Lina Aas-Eng ;)

 Sissel.

Sissel.

 Bård.

Bård.

Flere gode ting

  • Vi har jobbet med mange nye kunder: Stabburet Leverpostei, Grandiosa, (mye gøy kommer!), SV, Leske.no, Bare Bra Granola, Fri Fond, TORO i tillegg til ny kampanje for Stabbur-Makrell som er ute i disse dager.

  • Vi har fått større lokale!

  • Simen har blitt pappa OG hatt pappaperm.

  • Vi har fått mappestruktur på server :)

  • Noen prøvde å kjøpe oss, men vi sa nei (heheheheheeh)

  • Vi er i gang med å lage en webserie for NRK.

Dett var dett for denne gang. Sees senere, venner.

simen braathen