BRUNCH i Kampanje

Vi slo av en prat med Kampanje.com om #HjelpHaraldHjem og om vårt ferske bureau. Les originalsaken her, eller se en copy/paste-versjon under.

***

Try-utbrytere står bak Senkveld-kampanje

- Vi vil være den lille, effektive rakkeren i midten.

Av Camilla Hellum. Publisert 01.09.2016 13:44:29

Denne uken følger flere hundre tusen seere med på Harald Rønnebergs direktesendte kamp mot klokka. Målet er å få Rønneberg fra Volubilis i Marokko til Senkveld-premieren til studioet i Nydalen i tide uten penger, kun ved hjelp av internett og gode hjelpere.

Den 27. sesongen med Senkveld starter fredag, men om Rønneberg rekker hjem i tide til premiereinnspillingen avhenger av at seerne engasjerer seg via sosiale medier.

#HjelpHaraldHjem produseres av Plan-B TV og TV2, og idéen bak er utviklet av det ferske byrået Brunch Oslo.

- Hvis fansen vil se Harald på skjermen må de jobbe for det 
- Dette har vært et morsomt case for oss, i og med at det ligger i skjæringspunktet mellom reklame, innhold, PR og underholdning, som er rett på pucken i forhold til hva vi skal drive med. Vi er kjempefornøyde, både med å se hvor mange som følger med og engasjerer seg i #HjelpHaraldHjem og med samarbeidet vi har hatt med Senkveld og tv2.no, sier Andreas Øverland i Brunch.

- Hvordan kom dere på ideen?

- Siden det er 27. gangen Thomas & Harald sparker i gang Senkveld, ville vi riste litt liv i både seerne og programlederen. Derfor satte vi premisset: Hvis fansen virkelig vil se Harald på skjermen, og Harald virkelig vil på skjermen, må de jobbe for det, sier Øverland og utdyper:

- Selve ideen tok etterhvert form ut fra den velkjente klokka som ubønnhørlig tikker ned i TV-serien 24 . Men der Jack Bauer kan skyte seg ut av enhver situasjon har Harald Rønneberg andre våpen - hjelpsomme fans og sitt eget ustoppelige snakketøy. For at noe virkelig skulle stå på spill var det også viktig for oss at han dro helt alene uten tv-team, kun med mobiltelefoner og førstehjelpsskrin i bagasjen. 

- Vi vil være rakkeren i midten
Brunch består av Simen Braathen, Markus Ivan Johansson og nevnte Øverland. Braathen og Johansson  fra Try, men har tidligere jobbet for Leo Burnett, henholdsvis i Milano og New York. Andreas Øverland fra Plan-B TV, men har også tidligere jobbet som journalist i P3, Monster og Natt&Dag.

- Vi ønsket å starte med blanke ark. Legge de beste verktøyene vi har plukket med oss i fra reklame, journalistikk og underholdningsbransjen i samme kasse, og bruke dem til å fortelle genuine og engasjerende historier om mennesker eller merkevarer, forteller Braathen.

- Reklamebyråer ansetter PR-folk. PR-byråer skal lage reklame. Alle vil ha innhold. Vi vil være den lille, effektive rakkeren i midten som tenker holistisk fra start, gjerne i samarbeid med andre, utdyper Johansson.

I tillegg til Senkveld, jobber Brunch med blant annet Warner Music, MESH, Godtlevert.no og på flere samarbeidsprosjekter med kontorkollegaene i F+OSS. Sammen med sistnevnte vant de også JOHAUG/Active Brands tidligere i år.

- Hva er forventet omsetning i år?

- I og med at vi startet opp i februar har vi brukt de 2 første kvartalene på å holde kostnader nede, prøve og feile og finne en form som funker for oss. Derfor er det også litt vanskelig å anslå de to neste. Lander vi på 2,5 millioner første leveår, med et par fine referanser i bunn, skal vi være fornøyde.

 

simen braathen